Odpowiedzi

2010-01-08T20:28:24+01:00
Pies jest drapieżnym ssakiem z rodziny psowatych, udomowiony przez człowieka potomek wilka szarego, jego współczesna forma stworzona została za pomocą doboru sztucznego, w obrębie gatunku istnieją różne rasy.
2 5 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-08T20:34:32+01:00
Wybrałam sobie ssaka ;)
Chomik:
Ciało walcowate, ogon krótki. Przednie łapy są silne i służą do grzebania, wspinania się. Słabsze tylne łapy służą do odsuwania wygrzebanej ziemi do tyłu i jako podpora przy wspinaniu.
Z natury samotniki, aktywne o zmierzchu i nocą.
Częste mycie się przednimi łapami, sluży pielęgnacji futerka, które chroni chomika przed utratą ciepła.
Chomikowanie ma na celu spożywanie pokarmu w bezpiecznym miejscu, z dala od wrogów. Pomaga również przetrwać zimę. Chomiki zapadają w przerywany sen zimowy, podczas którego żywią się zapasami zgromadzonymi w podziemnej norze.
Chomiki są bardzo płodne. Dojrzałość płciową osiągają po 1 do 2 miesięcy. Ciąża trwa około 3 tyg. Ilość młodych w miocie wynosi od 4 do 12.
Żywią się ziarnem i trawą.
Zamieszkują klatki wypełnione trocinami.
Są bardzo fajnymi i ślicznymi zwierzątkami ;)
3 5 3
2010-01-08T23:12:11+01:00
Królika miniaturka
rodzinna ssaki mały króliczek który lubi dużo jeść i pić wodę
Jak jest głodny to skacze w klatce :)