UKŁADY RÓWNAŃ
Zad.1
x - 1364 - 7 = 7 (y - 7)
x - 1364 - 70 = 70 (y - 70) odp x=1854, y=76

Zad.2
x + y = 50
4.5 = x/16 + y/6 odp. x=36,8, y=13.2

Zad.3
Trasę z Łap Wielkich do wsi Łapino
Dziś parostatkiem można ptrzepłynąc.
z Łap Wielkich płynie sięz prądem Łyny,
Ta częśc wycieczki trwa 2 godz.
Chwila postoju we wsi Łapino
I można w drogępowrotną płynąc.
jednak z powodu nurtu tej Łyny
Powrót trfa dłużej o pół godziny.
40 mil jest z Łap do Łapina.
Z jaką prędkościąpłynie ta Łyna.
tylko prosze o uklad równań!:)
x-prędkość nurtu rzeki
y-prędkość statku

2

Odpowiedzi

2010-01-08T21:06:50+01:00
Ad. 1 (tylko to umiem)
za jakość przepraszam, ale da się rozczytać...
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-08T21:08:22+01:00
X - 1364 - 7 = 7 (y - 7)
x - 1364 - 70 = 70 (y - 70)
odp x=1854, y=76

x-1364-7=7y-49
x-1364-70=70y-4900
x-7y=1322----->x=1322+7y
x-70y=-3466

1322+7y-70y=-3466
-63y=-4788
y=76
x=1322+7*76
x=1854
2
x + y = 50
4.5 = x/16 + y/6 odp. x=36,8, y=13.2

x+y=50---->x=50-y
-x/16-y/6=-45/10
(-50-y)/16-y/6=-45/10