Obicz-trójkąt jest prostokatny,a jeden z kątów ostrych jest dwa razy mniejszy od drugiego.2.trójkąt jest prostokątny,a jeden z kątów ostrych jest o 20 stopni większy od drugiego.3.Kąt oznaczony a jest mniejszy ,kąt b jest trzykrotnie większy od a.A y jest pięciokrotnie większy od a

2

Odpowiedzi

2010-01-08T21:07:57+01:00
1. 180-90=90 90:3=30
większy kąt 60 a mniejszy 30
2*30=60

2.180-90=90
różnica 20 stopni
20:2=10

90:2=45

1 kąt 45-10=35

2 kąt 45+10=55

potwierdzenie : 55-35=20




3. suma kątów 180 stopni
suma kątów= 9a
180:9=20

kąt a = 20 stopni
kąt b = 20*3=60 stopni
kąt y+ 20*5=100 stopni
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-08T23:20:55+01:00
1)
180=90+x+2x
90=3x
x=30

90, 30, 60


2)
180=90+z+z+20
70=2z
z=35

90, 35, 55


3) a; b=3a; y=5a
180=a(1+3+5)
180=9a
a=20

20, 60, 100