Zad 1. O ile procent liczna a jest większa od liczby b jeśli:

a) a=60 i b= 40
b) a=34 i b=20
c) a=5,13 i b=3,8
d) a=3,888 i b=2,16

Zad 2. Kupiec zamieszał 2,5kg cukierków owocowych z 1,5kg cukierków czekoladowych. Jakim procentem mieszanki są cukierki owocowe?

2

Odpowiedzi

2010-01-08T21:07:06+01:00
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-08T21:12:41+01:00
1.
a) 60-100%
20-x
x=100%x20/60 = 33,3%

b) x=1400%/34= 41%

c) x=100%x1,33/5,13 = 25,9%

d) x=100%x1,728/3,728 = 46,4%

2. 2,5 kg + 1,5kg = 4kg

100%-4kg
x% -2,5kg
x=100% x 2,5kg / 4kg = 62,5 %

Proszę :)