Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-08T21:15:47+01:00
Obwód Δ ABC=6+10+9=25cm
skala podobieństwa k =15:25=0,6

x,y,z= boki Δ A PRIM, B PRIM, C PRIM
x:6=0,6
x= 6×0,6=3,6cm

y:10=0,6
y=10×0,6=6cm

z:9=0,6
z=9×0,6=5,4cm
odp. boki wynoszą: 3,6cm,6cm i 5,4cm
36 4 36
2010-01-08T21:16:04+01:00
15/25=0,6-k - skala podobieństwa

x/6=0,6
x=3,6

v/10=0,6
v=6

z/9=0.6
z=5,4

czyli podobny do boku z 6 ma 3.6 cm do boku 10 ma 6 do boku 9 ma 5,4
licze na naj :D
25 4 25