Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-08T21:33:30+01:00
Skala podobieństwa k==16:20=0,8
pozostaŁE SZUKANE BOKI TO X, Y, Z

8:x=0,8
x=8:0,8
x=10cm

4:y=0,8
y=4:0,8=5cm

12:z=0,8
z=12:0,8=15cm odp. pozostałe boki wynoszą: 10cm,5cm i 15cm
20 4 20
2010-01-08T21:33:32+01:00
ABCD ma odpowiednio boki długości: 4, 8, 12, 16
A'B'C'D' ma boki długości: 5, 10, 15, 20
każdy bok A'B'C'D' jest dłuższy od ABCD o 1/4
7 2 7
2010-01-08T21:35:38+01:00
ABCD
8cm - pierwszy bok
4cm - drugi bok
16cm - trzeci bok
12cm - czwarty bok
a więc najdłuższy bok w tym czworokącie to 16 cm

obliczymy skalę
k=16/20
k=4/5

A'B'C'D'
pierwszy bok
8÷4/5=8*5/4=10cm
drugi bok
4÷4/5=4*5/4=5cm
trzeci bok znamy - 20 cm
czwarty bok
12÷4/5=12*5/4=15cm
27 4 27