Policz rzeczywistą odległość pomiędzy :
a) Krakowem i Tarnowem jeśli wiesz , że na mapie w skali 1/2 i pół miliona odległość ta wynosi 2,9cm.
b) Tychami a Krakowem jeśli wiesz , że na mapie w skali 1/2 i pół miliona odległość ta wynosi 2,5cm.
Proszę o rozwiązanie : *** . <3

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-08T21:46:51+01:00
A)
skala:1:2500000
odległość na mapie: 2,9cm

1cm=2500000cm

1cm=25km
2,9cm= x

x= 2,9*25 /1
x= 72,5 km

Odp. Odległość rzeczywista pomiędzy Krakowem a Tarnowem na tej mapie wynosi 72,5km.

b)
skala: 1:2500000
odległość na mapie: 2,5 cm

1cm=2500000cm

1cm=25km
2,5cm- x

x=2,5*25 /1
x=62,5 km

Odp. Odległość rzeczywista pomiędzy Tychami a Krakowem na tej mapie wynosi 62,5 km.
2010-01-08T22:22:24+01:00
A)
1:2500000
odległość 2,9 cm

2,9 cm * 2500000 = 7250000 cm = 72500 m = 72,5 km

Odp ; Rzeczywista odległośc wynosi 72,5 km .


b)
1:2500000
odległość 2,5 cm

2,5 cm * 2500000 = 6250000 cm = 62500 m = 62,5 km

Odp : Rzeczywista odległość wynosi 62,5 km .