Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-08T21:38:22+01:00
1
m r = 1 kg = 1000 g.
C p= 6 %
m s= ?
Cp= ms/ mr * 100 %
m s= (C p *m r) / 100 %
m s= (6% *1000 g) / 100%
m s= 60 g.
Odp: W 1 kg 6 % roztworu znajduje się 60 g. kwasu octowego.

2
w 200g roztworu znajduje sie 20g octu (bo 200g x 0,1) i 180g wody (200g-20g).

wzór na stężenie procentowe: masa substancji/masa roztworu.
początkowa masa roztworu = 200 gram

masa substancji = 20 gram
stęzenie procentowe ma wynieść 6 %
X- masa dolanej wody


20g/(200g + X) = 0,06

20g = 12g + 0,06X

8g=0,06X

X=133,3 grama

Odp: należy dolac 133,3 grama wody
2 3 2
2010-01-08T21:41:09+01:00
Cp=ms*100%/mr
ms=cp*mr/100%=10%*200g/100%=20g
mr1=ms*100%/cp1
mr1=20g*100%/6%=333,3g
mw=mr1=mr=333,3g-200g=133,3g
trzeba dodać 133,3 g wody
7 3 7