1) Dokończ zdania.

a) Zewnętrzna część nerki to .......
b) Rdzeń nerki zbudowany jest z .......
c) Mocz pierwotny powstaje w wyniku .....
d) Mocz ostateczny powstaje w wyniku .......

2) Do poniższych cech dopisz nazwy odpowiednich narządów układu wydalniczego.

a) nieparzysty narząd, gromadzi mocz - ........
b) narząd kształtem przypominający nasiono fasoli, produkuje mocz -........
c) nieparzysty narząd, jego zadaniem jest usuwanie na zewnątrz moczu, a u mężczyzn również nasienia - .........
d) dwa przewody transportujące mocz - ........

3

Odpowiedzi

2010-01-08T21:44:06+01:00
A.Zewnętrzna część nerki to kora o jaśniejszym zabarwieniu, pod którą położony jest ciemniejszy rdzeń nerki
b.dwóch części: Kora nerki (słupy nerkowe),; Rdzeń nerki (podzielony na piramidy nerkowe
c.wstępnego przefiltrowania krwi i oddzielenia od niej "odpadów
d.Mocz ostateczny powstaje w wyniku resorpcji i sekrecji



2
a.pecherz
b.nerki
c niewiem
d.naczyń włosowatych chyba
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-08T21:50:29+01:00
A) kora
b)nefron
c)wstępnego przefiltrowania krwi i oddzielenia od niej "odpadów"
d)filtracji,resorpcji i sekrecji

a)pęcherz moczowy
b) nerka
c)cewka moczowa
d)moczowody
1 5 1
2010-01-08T22:10:30+01:00
Zad. 1 :
a) kora
b) nefronu
c) wstępnego przefiltrowania krwi i oddzielenia od niej "odpadów"
d) filtracji, sekrecji oraz resorpcji

Zad. 2 :

a) pęcherz moczowy
b) nerka
c) cewka moczowa
d) moczowody

Pozdrawiam!