Drewniany klocek w kształcie sześcianu pomalowano na czerwono,a następnie pocięto na 64 jednakowe sześcianiki.Ile sześcianików ma trzy ściany pomalowane na czerwono,ile ma dwie pomalowane ściany,ile jedną ścianę?Ile jest sześcianików,które nie mają pomalowanych ścian?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-08T22:05:44+01:00
8 - liczba sześcianów mających 3 ściany pomalowane na czerwono

2×12 = 24 - liczba sześcianów, mających 2 ściany pomalowane na czerwono

4×6 = 24 - liczba sześcianów mających 1 ścianę pomalowaną na czerwono.

64 - (8+24+24) = 8
Odp. 8 sześcianów nie ma ścian pomalowanych na czerwono.
2010-01-08T22:15:10+01:00

6* 4 = 24 sześcianiki ma 1 ścianę pomalowaną na czerwono,
64 -(8 +24 + 24) = 64 - 56 = 8 sześcianików nie ma scian
pomalowanych na czerwono.
2*2 = 24 sześcianiki ma 2 ściany pomalowane na czerwono,


Licze na NAJ ;]

Pzdr ;D