Jak tak to przesyłam: W każdą niedziele Jacek wyjeżdżał lub wychodził na wycieczkę do odległej miejscowości,jeśli w jedna stronę jechał autobusem, a w druga szedł pieszo,to potrzebował 30min.Ile czasu potrzebuje Jacek na pokonanie tej drogi pieszo w obie strony?
2.W trzech kubkach jest po 22, 14, 12 orzechów. Dokonując trzech przełożeń zrównaj liczbę orzechów w każdym kubku . Przekładać można w następujący sposób do kubka możemy dołożyć tyle orzechów, ile jest już w nim orzechów. <pomocy>


3.W zakładzie krawieckim było 72 m materiału .Należało z niego uszyć 40 par spodni męskich , a z pozostałego materiału-spodnie chłopięce.Na parę spodni męskich przeznaczono 1 m 20 cm materiału, na parę spodni chłopięcych 80 cm.Ile uszyto spodni chłopięcych? To zrobiłam ale nie wiem jak zapisać na poziomie czwartej klasy

2

Odpowiedzi

2010-01-08T22:30:25+01:00
Zad3
[72m-(40*1m 20cm)]: 80cm= [72m-48m]:80cm= 24m:80cm = 30 par
powinno być tak
[72-(40*1,2)]:0,8=[72-48]:0,8=24:0,8=30
80cm=0,8m
1m20cm=1,2m
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-08T23:19:46+01:00
Zad. 2

22 14 12-pierwotny układ orzechów

I 8 28 12-z pierwszego kubka do drugiego 14 orzechów

II 8 16 24-z drugiego do trzeciego 12 orzeczów

III 16 16 16 wszystkie orzechy uporządkowane, to tak naprawdę już nie przełożenie, ale końcowy rezultat chronologicznie oporządkowanego układu (prościej: końcowy wynik xD)

Tak naprawdę samych przełożeń dokonałem tylko dwóch, ale wszystko się zgadza, na potwierdzenie zgodności zamieszczam poniżej tzw. sprawdzenie lojalności prawdopodobieństwa o/1 (czyt. zera lub 1)...nazwa dziwna, ale mechanizm takiego sprawdzenia banalny
....będę pisał chyba własnymi słowami w spr....
a więc:
na początku układ orzechów w kubkach był następujący:
22 14 12, i tutaj należy zauważyć cechę wspólną: każda ta liczba może zostać zapisana w formie ułamka o mianowniku 48: 22/48, 14/48, 12/48=1, dalej...22/48+12/48+14/48=48/48=1
jak do tej pory wszystko się zgadza, idźmy dalej.

Po:
I przełożeniu: 8/28, 28/28, 12/28, nadal 48/48 (pominąłem dodawanie);
II przełożeniu: 8/48, 16/48, 24/48, nadal 48/48 (pominąłem dodawanie);
III "przełożeniu" słowo ujęte w cudzysłowiu, bo jak już wcześniej napisałem nie można tak naprawdę określić, że coś jest przełożeniem gdy jest już końcowym wynikiem, ale ponieważ, iż w zadaniu napisali, o trzech przełożeniach, więc by Cię nie mylić operowałem ciągle "III" jako przełożenie, ale to "III przełożenie jest wynikem", a więc końcowy wyniki to 16/48, 16/48, 16/48, dla sprawdzenia: 16/48+16/48+16/48=48/48=1

WWWWAAAAżżżżżżNNNNNNEEEEEE!!!!!
Uwaga: w drugim przełożeniu aby lepiej to widzieć można ułamki uprościć do postaci 1/6, 2/6, 3/6. Wtedy wręcz widać, że dla zachowania równości trzeba "zabrać" ułamkowi 3/6 z licznika 1 i przenieść go do i kubka w wyniku czego będzie w nim orzechów już nie 1/6 tylko 2/6.


Rozwiązanie jest dobre, zrobiłem je nawet w dwóch przełożeniach a nie w trzech, czyli lepiej nawet niż w poleceniu jest to napisane, proszę oczywiście o naj, za to rozwiązanie, i tak naprawdę nie będę pisać za co, bo to chyba mówi samo za siebie.
Pozdrawiam Tomrajder


Aha, no może jeszcze zrobię zad 3
(to zadanie jest akurat banalne i postaram się je właśnie zapisać na poziomie 4 klasy)

1. Obliczamy ile zużyto materiału na spodnie męskie:
1,20*40=48(m-metrów)
Zużyto 48 m na spodnie męskie, czyli na spodnie chłopięce zostało: 72-48=24 m materiału
2. Obliczamy ile uszyto par spodni chłopięcych:
80 cm=0,8 m
24/0,8=30 par spodni chłopięcych

Odp: Uszyto 30 par spodni chłopięcych.



I jeszcze jedna Uwaga, tym razem do zadania pierwszego, moim zdaniem jest tam za mało danych, żeby móc to rozwiązać, sprawdź czy dobrze zostało to przez ciebie przepisane.

pzdr, mam nadzieję, że pomogłem