Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-01-08T22:30:38+01:00
"Stowarzyszenie umarłych poetów" napisany przez Tennyson'a ("Ulisses")


Ruszajmy przyjaciele,
Wcale nie jest za późno,
By szukać świata ze snów ...
Ot, choćby przepłynąć horyzont wszerz,
potem wzdłuż ...
Nie ma już w nas tej mocy, która za dawnych lat
umiała wstrząsnąć niebem, poruszyć cały świat.
Jesteśmy tym, czym jesteśmy -
Zły los, a może zły czas
osłabił w sercu ogień, co łączył niegdyś nas,
lecz wzmocnił naszą wolę i teraz dobrze wiemy,
że trzeba szukać, szukać, szukać,
bez względu na to, co znajdziemy ...

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-08T22:35:28+01:00
Zależy co do Cb pasuje. Spróbuj w pamiętniku Zofii Bobrówny czy tam z pamiętnika xd. Albo Pani Twardowska. Albo Bogurodzica. To takie trochę ogólne, ale w formie żeńskiej, to ja mówiłam Szymborskiej "Podziękowanie". Uwielbiam ten wiersz.

; ))
2010-01-08T22:36:43+01:00
Dom dziecka-ewa lipska

Trzydzieści par pantofelków filcowych
z wyszytym na środku kwiatem tulipanu.
Trzydzieści fartuszków poplamionych sokiem
z czarnej porzeczki. Trzydzieści nieruchomych kotów
wyhaftowanych ściegiem płaskim.

Trzydzieści par wyciągniętych rączek
ale tylko po łyżki do zupy mlecznej.
Trzydzieści par oczu otwieranych we śnie
aby dojrzeć rodziców na wzgórzach cukierków.

Gdyby moja mamusia chciała
mogłaby być królową.
Ale musiała umrzeć
bo tatuś zmienił się w wilka.

Moja mamusia była chuda
i dlatego nie mogła mnie kochać.
Ale jak tylko będzie chuda mniej
to mnie kupi na zawsze.

Moja mamusia jest piękna. Mój tatuś jest silny.
Moja mamusia jest bogata. Mogłaby kupić
Amerykę Północną i złoto. A tatuś
potrafi strzelać z prawdziwego karabinu.

Trzydzieści par nóżek
stoi przed nieczynną zwrotnicą
i oczekuje na wjazd
domu.