Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-08T22:50:11+01:00
Jeżeli kąt środkowy oparty jest na 1/6 części okręgu, to jego miara musi być równa (1/6)*360 stopni=60 stopni. Jest twierdzenie, które mówi, że kąt wpisany jest dwa razy MNIEJSZY od kąta środkowego opisanego na tym samym łuku. Łatwo więc wywnioskować, że miara kąta wpisanego będzie równa 30 stopni.
3 4 3
2010-01-08T22:50:27+01:00
1/6 * 360° = 60°
a)< 60°-> kąt wpisany
b)60° : 2 = 30°-> kąt środkowy
2 3 2