Oto zadanie (---> w załączniku<---) Proszę o ich rozwiązanie:
Odpowiedzi są takie do tego:
a)x=2
b)x=1⅞
c)x=4¼
d)x=0
e)x=2
ŹRÓDŁO:Jest to zadanie z książki do matematyki do 2 gimnazjum wydawnictwo WSiP Matematyka Wokół nas zad.5/72

2

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-01-08T23:06:15+01:00
A) 1+(x-2)^2=x-8/3+(x-1)(x+1)
1+x^2-4=x-8/3+x^2-x-x-1

kurde, nie umiem ;/
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-08T23:11:12+01:00
A) 1+(x-2)²=x-8/3+(x-1)(x+1)
1+x²-4x+4=x-8/3+x²-1 / *3
3+3x²-12x+12=x-8+3x²-3
3+12+8+3=13x
26=13x
x=2

b) 4x²-9/2=2(x-3)²
4x²-9/2=2(x²-6x+9)
4x²-9/2=2x²-12x+18 /*2
4x²-9=4x²-24x+36
24x=45
x=45/24
x=1⅞

c) (x-2)²/3-1-x²/6=(x+3)(x-3)/2
x²-4x+4/3-1-x²/6=x²-9/2 /*6
2(x²-4x+4)-(1-x²)=3(x²-9)
2x²-8x+8-1+x²=3x²-27
34=8x
x=4¼

d) (x-√2)(x+√2)/4=(x+1)²-3+1,5x²/2
x²-2/4=x²+2x+1-3+1,5x²/2 /*4
x²-2=4x²+8x+4-2(3+1,5x²)
x²-2=4x²+8x+4-6-3x²
8x=0
x=0

e) 2(x-3)²-½=(2x-3)(2x+3)/2-x
2(x²-6x+9)-½=4x²-9/2-x
2x²-12x+18-½=4x²-9/2-x /*2
4x²-24x+36-1=4x²-9-2x
22x=44
x=2