Odpowiedzi

2010-01-08T23:20:50+01:00
Marmur - w budownictwie, np. nagróbkiblaty kuchenne, płytki
pumeks, wapień - w kosmetyce
diamenty - w jubilerstwie
węgiel - opał
żwir - w budownictwie
piasek - w budownictwie
gips - płyty gipsowe budownictwo]
piaskowiec - wyrób cementu
30 3 30
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-08T23:48:47+01:00
1.Glina(skała osadowa)jest głównym surowcem ceramiki-wykorzystywana do produkcji płytek ceramicznych.
2.Gips(skałą osadowa)zastosowanie znajduje w budownictwie i architekturze jako materiał rzeżbiarski i dekoracyjny jak również w rolnictwie jako środek użyznający glebę.
3.Marmur(skała metamorficzna)zastosowanie znajduje w budownictwiejako materiał na posadzkiwewnętrzne,blaty,stopnie schodowe.
4.Wapień(skała osadowa)stosuje sie ją przede wszystkim w budownictwie do izolacji budynków.
5.Granit(skała głębinowa)wykorzystywana do prodkcji kamienia budowlanego --schody parapety płytki posadzkowe.
6.Andezyt(skała magmowa)znajduje zastosowanie w budownictwie- wykorzystywana w produkcji betonu
52 4 52