1.Które żądania przedstawicieli społeczeństwa XIX w. zostały zrealizowane? Czy ich osiągnięcie było pełne?

2.Jak urządzi sobie mieszkanie w XIX. każda z podanych postaci? Możesz wykorzystać poniższe wyrażenia.
jednopokojowe mieszkanie , wspaniały pałac, łazienka, salon,osobne pokoje dla służby, lokaje i służące, brak wody bieżącej.

Robotnik fabryczny
____________________________________________________
____________________________________________________
____________________________________________________

Znany lekarz
____________________________________________________
____________________________________________________
____________________________________________________

Właściciel dużej fabryki
____________________________________________________
____________________________________________________
____________________________________________________

2

Odpowiedzi

2010-01-09T12:12:13+01:00
1. XIXw. przedstawiciele społeczeństwa zrealizowali niektóre swoje żądania takie jak:
uwłaszczenie, ograniczenie długości pracy, wprowadzenie w pracy ubezpieczenia. Stopniowo znoszono przepisy krzywdzące kobiety np. zezwolono na podejmowanie studiów.

2.
a) Robotnik fabryczny urządził sobie mieszkanie w : łazienkę i salon.
b) Znany lekarz zrobił sobie wspaniały pałac i osobne pokoje dla służby, no i oczywiście łazienkę.

c) Właściciel dużej fabryki miał w mieszkaniu: łazienkę, salon, służące i osobne pokoje dla służby.

Mam nadzieję, że tyle ci wystarczy...
64 4 64
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-09T12:53:04+01:00
Mam te same ćwiczenia pani sprawdzała i mam wszystko dobrze:P
1.
Została zrealizowana 1 wypowiedz iż robotnicy pracują po 8 godzin i mają wysokie płace.
Została zrealizowana 2 wypowiedz iż nie oddajemy ziemi swoim szefom,panom.
Została zrealizowana wypowiedz 3 iż kobiet mają pr4awo do robienia rzeczy które im się podobają.
2.
Robotnik fabryczny
Ma jednopokojowe mieszkanie.Brak bieżącej wody.Bardzo ciasne mieszkanie.

Znany lekarz
Ma ładny,kilkupokojowy dom.Ma łazienkę,salon,kuchnie.

Właściciel dużej fabryki
Posiada duży pałac,wiele pokoi,pięknie ozdobiony.
Każdy służący i lokaj ma osobny pokój.
81 4 81