Odpowiedzi

2010-01-09T09:08:20+01:00
Http://www.zsz.wodzislaw.pl/serwis/prace_u/ekologia/eko20-4.gif

chodzi o to??:D
5 2 5
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-09T13:50:31+01:00
Http://merilat.pl/photo/biologia/ejezioro.jpg
http://www.sklep.nina.home.pl/sklep/files/Ekosystem1_m.jpg

W każdym środowisku doczynanienia mamy z strefowym rozmieszczeniem gatunków zwierząt, jak i roślin, czyli tzw. biocenozą. EKOsystem jeziora jest to wyodrębniony fragm. biosfery z dość wyraźnymi granicami, jak i silnej wewn. integracji i niewielkiej wymianie materii z otoczeniem.
Jezioro dzieli się na 3 strefy (ze względu na formy życiowe, występujących w nim organizmów) :
* Profundalną (czyli strefę głębinową) ;
* Pelagiczną (czyli otwartą wodną toń) ;
* Litoralną (czyli strefę przybrzeżną).

Pozdrawiam! :)
5 5 5