Odpowiedzi

2010-01-09T09:02:41+01:00
1.5x-cena grejpfruta
2*1,5x-koszt grejpfruta
6x-koszt kiwi
6x+2+1.5x=4,50
6x+3x=4.5o
9x=4,50
1x=0,50
Kiwi-O,50
Grejpfrut-0,75
Spr.:6*0,5+2*0,75=3+1.5=4,5
Zadanie sprawdzane prze moja matematyczkę:P Dobrze jest
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-09T13:30:59+01:00
1,5x-cena 1grejpfruta
x-cena 1kiwi
4,5zł łączna cena owoców

2grejpfruty= 2 X 1,5x = 3x
6kiwi= 6 X x= 6x
3x+6x=9x

9x = 4,5zł
x = 50gr

Grejpfrut=1,5x więc 1,5x50gr = 75gr
kiwi=1x = 50gr

Odp: za jednego grefjpfruta zapłacono 75groszy a za 1 kiwi 50gr.

1 1 1