Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-09T09:51:26+01:00
X-cena przed obniżkami
pierwsza obniżka (x*0,9)
druga obniżka (x*0,9)*0,9=2430
wychodzi:
(x*0,9)*0,9=2430
x*0,9=2430 // przez 0,9
x*0,9=2700 // przez 0,9
x=3000zł




2010-01-09T09:56:01+01:00
X- cena początkowa
x-10%x= cena po 1 obniżce

9/10x-10%9/10x=2430
9/10x-1/10*9/10x=2430
9/10x-9/100x=2430
90/100x-9/100x=2430
81/100x=2430
x=3000

9/10 to ułamek (dziewięć dziesiątych) itd. ;d