Pewien pierwiastek o wzorze H2EOn (2 i n w indeksie dolnym). Masa cząsteczkowa tego kwasu wynosi 98u, a zawartość procentowa (% masowy) tlenu wynosi 65,306%. Ustal wzór i nazwę tego kwasu.

Proszę jak najszybciej..
Dam naj jeżeli dodasz wzór zasady amonowej..

2

Odpowiedzi

2010-01-09T09:54:55+01:00
Pewien pierwiastek o wzorze H2EOn (2 i n w indeksie dolnym).
Masa cząsteczkowa tego kwasu wynosi 98u, a zawartość procentowa (% masowy) tlenu wynosi 65,306%.
Ustal wzór i nazwę tego kwasu.

Masa tlenu w tym związku: 65,306% z 98u =~~ 64u
Ilość atomów tlenu w tym związku: 64u:16u = 4
98u = 1u*2 + E + 64u
98u = 66u + E | -66u
E = 32u, czyli jest to siarka.

Wzór kwasu: H2SO4 Nazwa: Kwas siarkowy (VI)
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-09T09:57:40+01:00
Najpierw liczymy ilość atomów tlenu:
M.cz. - 98u
% O - 65,306%
M.cz. O - 16u

(M.cz * % O) / M. cz. O = ilość atomów tlenu
(98u *65,306%) / 16u = 4 atomy tlenu
Wzór związku - H2EO4

Liczymy masę pierwiastka E:
Masa związku - Masa H2 - Masa O4= Masa E
98u - 2u - 64u = 32u
<z układu okresowego> 32u = Siarka

Wzór związku
H2SO4 Kwas Siarkowy (VI)

Zasada Amonowa
NH4OH