Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-09T10:05:09+01:00
Zjawisko odrzutu efekt odpychania się ciał
2010-01-09T10:06:02+01:00
Zjawisko odrzutu to efekt odpychania się ciał.

Wystepuje on w przypadku, gdy nastepuje rozdzielenie się układu ciał na dwa ciała poruszające się w przeciwne strony.

Ruch ciał powstałych po rozdzieleniu się ukłądu materialnego jest konsekwencją zasady zachowania pędu dla ukałdu izolowanego.
2010-01-09T13:36:33+01:00
Odrzut – zjawisko powstawania siły, zwanej siłą odrzutu, wywołanego tą siłą przyspieszenia oraz wywołanego nim ruchu ciała (odrzutu), gdy dane ciało (A) działając siłą na inne ciało (B) nadaje mu prędkość (rzuca to ciało). Powstawanie siły odrzutu wynika z III zasady dynamiki Newtona. Obie siły mają takie same wartości i kierunki, przeciwne zwroty, są przyłożone do różnych ciał.