Odpowiedzi

2010-01-09T10:24:09+01:00
Wolna elekcja była systemem, który :
osłabiała władzę króla,
stawała się powodem do kłótni między głosującymi województwami
dawała możliwość ingerowania obcych dynastii w państwo polskie.

2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-09T10:35:29+01:00
Uważam ,że Wolne elekcje dla kraju były niekorzystne. Dawały obcym monarchom możliwość wtrącania się w sprawy Polski. Różnice zdań na temat kandydatów były źródłem nieporozumień i groziły wojnami domowymi. Jednocześnie szerzyło się przekupstwo wśród szlachty, która za pieniądze głosowała zgodnie z życzeniem magnatów bądź obcych dworów.
Bardzo negatywnym skutkiem było również ograniczenie władzy króla ,który ubiegając się o tron składał wiele obietnic i zatwierdzał dotychczasowe przywileje szlacheckie, co znacznie osłabiało pozycję monarchy.
11 4 11