Ile piastow koronowalo sie na krolow???
a)3
b)6
c)9
d)12
jak nazywali sie uczestnicy wypraw zdobywczych w afryce, azji i ameryce w okresie wielkich odkryc geograficznych???
a)kaprzy
b)kwakrzy
c)kalwiniści
d)konkwistadorzy

ktory z wymienionych aktow uzaleznil zmiane praw w Rzeczpospolitej od zgody sejmu?
a)Nihil novi
b)pacta conventa
c)przywileje nieszawskie
d)artykuly henrykowskie

ktore z wymienionych wystapien bylo czescia wiosny ludow?

a)powstanie dekabrystow
b)powstanie wegierskie
c)komunia paryska
d)wojna krymska

ktory z cytowanych pogladow byl wyznawany przez ruchy faszystowskie?

a)wlasnosc prywatna powinna byc zniesiona
b)nalezy zakazac wyznawania wszystkich religi
c)najwiekszymi wrogami sa Żydzi, słowianie i masoneria
d)najwyzszymi wartosciami sa sila, hierarchia i dyscyplina

gdzie podczas II wojy swiatowej walki trwaly najdluzej

a)w afryce
b)na froncie zachodnim
c)na froncie wschodnim
d)na dalekim wschodzie

ktorzy przywodcy ZSRR i USA rzadzili w tym samym czasie?
a)stalin i kennedy
b)chruszczow i nixon
c)breżniew i carter
d)gorbaczow i cliton

kiedy humanistyczne wladze PRL rozpetaly anysemicka kampanie??

a) wczerwcu 1956 r.
b)w marcu 1968 r.
c)w grudniu 1970 r.
d)w czerwcu 1976 r.

2

Odpowiedzi

2010-01-09T10:38:18+01:00
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-09T10:40:37+01:00
1 C
2 D
3 A
4 B
5 A
6 D
7 C
8 B
1 1 1