Podręczniki i zeszyty ćwiczeń gimnazjalisty tworzą 16-częściowy zestaw .W poniedziałek gimnazjalista zabiera ze sobą siedem części tego zestawu , czyli połowę podręczników i 25% zeszytów ćwiczeń .Oblicz ile podręczników i ile zeszytów posiada.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-09T11:25:32+01:00
X - il. podręczników
y - il.zeszytów ćwiczeń

układ równań :

x + y = 16
0,5x + 0,25y = 7

x=16-y
0,5(16-y) + 0,25y = 7

8 - 0,5y + 0,25y = 7
-0,25y = -1
y = 4

x = 16-4
x = 12

Posiada 12 podręczników i 4 zeszyty ćwiczeń. ;)
  • Użytkownik Zadane
2010-01-09T11:47:26+01:00
Podręczniki = x | 12
zeszyty = 16-x | 16-12= 4

1/2x + 1/4(16-x) = 7
1/2x + 4 - 1/4x = 7
2/4x - 1/4x = 7-4
1/4x = 3 /*4
x=12