Podręczniki i zeszyty ćwiczeń gimnazjalisty tworzą 16-częściowy zestaw .W poniedziałek gimnazjalista zabiera ze sobą siedem części tego zestawu , czyli połowę podręczników i 25% zeszytów ćwiczeń .Oblicz ile podręczników i ile zeszytów posiada.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-09T11:17:47+01:00
X- podreczniki
y - zeszyty

x + y = 16
0,5 x + 0,25y = 7

x = 16 - y
0,5 * (16 - y) + 0,25y =7

8 - 0,5y + 0,25y = 7
-0,25y = -1 /:(-0,25)
y = 4

x = 16 - y
x = 16 - 4

x = 12
y = 4
2010-01-09T11:17:50+01:00
X - il. podręczników
y - il.zeszytów ćwiczeń

układ równań :

x + y = 16
0,5x + 0,25y = 7

x=16-y
0,5(16-y) + 0,25y = 7

8 - 0,5y + 0,25y = 7
-0,25y = -1
y = 4

x = 16-4
x = 12

Posiada 12 podręczników i 4 zeszyty ćwiczeń.