Odpowiedzi

2010-01-09T11:22:56+01:00
30zł-100%
1% z 30zł to 30gr
2% z 30zł to 60gr
30zł-60gr=29,40zł

Odp:Cena spadła o 2%.
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-09T11:28:19+01:00
30 zł to nasze 100%
Nie wiemy ile % to 29.40
Rozwiązujemy zadanie używając proporcji, czyli

30 - 100%
29.40 - x%
30x = 29.4 x 100
x = 98 %

czyli 100 % - 98 % daje nam 2%
5 5 5
2010-01-09T11:33:02+01:00
30 zł to 100%. Musisz obliczyć ile procent to 29,40 zł z 30 zł. A potem od 100% odjąć to co ci wyjdzie z pierwszego działania i masz wynik.

29,40 \ 30 * 100% = 0,98 * 100% = 98%
100% - 98% = 2%
Odp. Cena tej akcji spadła o 2%.

Mam nadzieję że pomogłem.
1 5 1