Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-01-09T18:59:07+01:00
Ksiądz odprawiał msze dla tych rycerzy ,kótrzy są chrześcijanami.Po mszy Jagoiełło załamał ręcem,poniewą wiedział co czeka Polaków.Wszyscy ru=ycerze ,żołnierze ubrali zbroje i słuchali planu króla.Po tych słowach wszyscy zajeli sowje mijsce i czekali.Nagle przyjechał krzyżacki herold. Wezwał księcia Witolda i króla Władysława Jagiełłę "na bitwę śmiertelną", by pokazali swoje męstwo.Potem Ulryk von Jungingen posłał dwa nagie miecze, by staneli do waliki. Król odpowiedział, że mieczy jest wielw w państwie ale przyjmą je na znak tego,ze zwyciężyli .Kiedy nareszcie przyszedł czas rycerze obu wojsk mieli w sobie lęk i czekali na trąby ,ale one nie dawały jeszcze znaku do boju. Wszyscy oczekiwali na to w ciszy i skupieniu. Nagle rycerze usłyszeli przeraźliwy głos rogów, piszczałek i krzywuł,w tedy całe skrzydło litewskie zerwało się do walki.Po tem Polskie chorągwie poczeły śpiewać starą, bojową pieśń.Dzięki tej pieśni stali się silniejsi i pewniejsi siebie.
Z jednej strony walczyli rycerze ubrani w metalowe zbroje i na koniach stalą osłonionych, a z drugiej zas strony satał lud, który rusł w prawdzie i sile .Bitwa
rozpoczeła się straszna.Większość wojska zmierzał w strone jeziora Lubeń.Inna mniejsza część cofneła sie ku Polakom.Bitwa zamieniła się w rzeź.
Wojna była bardzo ciężka ,ponieważ przeciwnicy byli bardzo twardzi.Wiele ludzi w tedy poginęło.Ale Polska zwycieżyłą dzięki swojemu męstwu ,odwadze i dobrej taktyce.

licze na naj:D
sama pisałam nic z neta nie ma:)
2 1 2
2010-01-09T19:21:01+01:00
Przed bitwa została odprawiona mazs za polakow.potem dano zbroje walczaym i wysłuchano planu krola jagiełły.po wysłuchaniu planu ,kazdy mezczyzna zajał swoej meijsce.po chwli przybył krzyzacki herold.Wyzwał on księcia Witolda i króla Władysława Jagiełłę "na bitwę śmiertelną", aby męstwo pokazali.dano im dwa miecze abymogli walczyc.w czasei bitwy wojska biły sie jak młoty , ale trąby nie dawały jeszcze znaku do boju".nagle zabrzmiał przerazlwiy głos rogow ,krzykow,pisko całe skrzydło litewskie zerwało się do walki. Ziemia gięła się i jęczała pod nimi. Polskie chorągwie poczeły śpiewać starą, bojową pieśń. Stali się silniejsi i pewniejsi siebie.ludzie walczyli cała siła,nie poddawali sie . jedne wojak szły w strone jeziora lubena druga strona cofneła się ku skrzydłu polskiemu, parta przez sześć chorągwi Niemców. Wojna była ciezka i kraawa Wiele ludzi poległogdzy byli twqardzi przeciwnicy ale Polska to silne panstwo ktore walczyło d z ,ęstwem , odwaga i dobrej taktyce kierowania bitwą przez króla Jagiełłę i księcia Witolda zwyciężyła z lepiej wyszkoloną armią Krzyżaków.]
tak własnie henryk sienkiewicz pokazał w ,,krzyzakach ,,bitwe pog grunwaldem.jego powieci zawsze konczyłe sie dobrze strona polakow co dodaawalo im otuchy w walce,



mysel ze pomogłam;]
licze na naj :*
:p
1 1 1