Odpowiedzi

2010-01-09T11:40:40+01:00
Plusy

- dobrze płatna praca

Minusy
- wyjeżdżanie na misie
- rożłąka z najbliższymi
2010-01-09T11:41:08+01:00
Plusem jest nabycie poczucia dyscypliny, a minusem przebywanie z dala od bliskich ,z możliwością nie zobaczenia się już z nimi z powodu zgonu danego żołnierza.
2 1 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-09T11:43:46+01:00
Wiele osób wacha sie nad podjęciem decyzji czy iść do wojska na zawodowego, więc postanowiłem wypisać plusy i minusy zawodowej służby wojskowej.
Prosze o dopisywanie swoich opinii (bede dodawal do pierwszego postu)
To narazie według mnie (nie jestem zawodowym żołnierzem)
PLUSY
- szkoły wojskowe zapewniają kwaterunek, wyżywienie, umundurowanie, i niewielki żołd
- praca raczej pewna po szkole wojskowej
- dodatki pieniężne (np. "trzynastka" i inne [zapomniałem nazwy])
- emerytura dość szybko
- mieszkanie sluzbowe

MINUSY
- po szkole wojskowej moga wyslac do jednostki na drugim końcu Polski
- dlugie cwiczenia na poligonie
- przymus odsłużenia jakiegoś czasu po szkole wojskowej (ale chyba jak ktos idzie do szkoły to dla niego nie jest żaden minus)
-W przypadku st. szeregowego zawodowego jest bardzo utrudnione (niemal niemozliwe) dostanie awansu... Dlatego, ze bardzo trudno dostac sie na szkole podoficerska bedac na kontrakcie.
-uzyskanie awansu wiaze sie czesto ze znalezieniem sobie etatu na dany stopien wojskowy... moze byc tez tak, ze etat na ktorym jest sie obecnie zostanie zlikwidowany, a wtedy mozna sie albo pozegnac z wojskiem, albo szukac sobie etatu w innch jednostkach (czesto w innych miastach)

3 5 3