Odpowiedzi

2010-01-09T11:45:02+01:00
Główną przyczyną występowania pór roku podczas ruchu obiegowego jest nachylenie osi ziemskiej oraz eliptyczny, nie kulisty kształt orbity ziemskiej. Co za tym idzie różna odległość Ziemi od Słońca w ciągu roku.
1 3 1
2010-01-09T11:45:12+01:00
Przyczyna występowania pór roku na ziemi, są strefy oświetleniowe i ruch obiegowy Ziemi. ;)
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-09T11:47:24+01:00
- ruch obiegowy ziemi dookoła słońca

Ziemia jest trzecią według oddalenia od słońca planetą Układu Słonecznego, jedyną zamieszkałą przez ludzi. Obraca się ona nie tylko wokół własnej osi, ale również krąży wokół Słońca, co nazywamy ruchem obiegowym. Ruch obiegowy Ziemi odbywa się po orbicie w kształcie elipsy zbliżonej do koła w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara. Słońce znajduje się w jednej z ogniskowych elipsy, co powoduje, że odległość Ziemi oraz jej prędkość liniowa zmieniają się w czasie ruchu obiegowego. Najbliżej Słońca nasza planeta znajduje się 2 stycznia. Znajduje się wówczas w punkcie zwanym peryhelium w odległości około 147 mln km, po czym ponownie się oddala aż do aphelium, gdzie osiąga odległość 152 mln km. Przypada to około 5 lipca. W czasie tego obiegu oś Ziemi utrzymuje stałe położenie i jest nachylona do płaszczyzny orbity pod kątem 66o33’
1 5 1