Zad.1. Przeczytaj tekst i odpowiedz na pytanie.
Witamina A zapewnia prawidłowe funkcjonowanie nabłonków, wpływa też na proces widzenia. U dzieci przyczynia się do prawidłowego wzrostu. Występuje w pokarmach [pochodzenia zwierzęcego: maśle, wątrobie i jajach. Jako prowitamina(pomarańczowy barwnik - karoten) występuje w dużej ilości między innymi w pomidorach oraz marchwi.

Które pokarmy, jako źródło witaminy A, poleciłbyś starszym osobom mającym problem z wysokim poziomem cholesterolu. Odpowiedź uzasadnij, podając jeden argument.

Polecane produkty:................................................
Argument:...........................................................


Zad.2. Korzystając z zasad zdrowego żywienia, ułóż jadłospis pięciu drugich śniadań, które będziesz zjadał w szkole.

Poniedziałek...................
Wtorek..........................
Środa............................
Czwartek........................
Piątek............................


Za najlepszą odpowiedź daje naj:)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-09T12:08:40+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
Zad 1. Polecane produkty: jaja, pomidory, marchew
Argument: Należy jeść ww produkty, ponieważ dostarczają one witaminy A, która zapewnia prawidłowe funkcjonowanie nabłonków.
zad,2 .
Poniedziałek: kanapka z sałatą,pomidorem i rzodkiewką, jabłko, sok pomarańczowy
Wtorek: kanapka z ciemnego pieczywa z twarożkiem, jogurt do picia, banan
Środa: kanapka z szynką, jabłko, woda mineralna
Czwartek: kanapka z serem żółtym, woda niegazowana, jogurt
Piątek: kanapka z sałatą i serem żółtym, sok marchwiowy, jabłko
178 4 178
2010-01-09T12:08:57+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
Zad.1. Przeczytaj tekst i odpowiedz na pytanie.
Witamina A zapewnia prawidłowe funkcjonowanie nabłonków, wpływa też na proces widzenia. U dzieci przyczynia się do prawidłowego wzrostu. Występuje w pokarmach [pochodzenia zwierzęcego: maśle, wątrobie i jajach. Jako prowitamina(pomarańczowy barwnik - karoten) występuje w dużej ilości między innymi w pomidorach oraz marchwi.

Które pokarmy, jako źródło witaminy A, poleciłbyś starszym osobom mającym problem z wysokim poziomem cholesterolu. Odpowiedź uzasadnij, podając jeden argument.

Polecane produkty: marchewka, i pomidory
Argument: Ponieważ nie zawierają one cholesterolu, w przeciwieństwie do masła zwierzęcego, wątróbek i jaj.


Zad.2. Korzystając z zasad zdrowego żywienia, ułóż jadłospis pięciu drugich śniadań, które będziesz zjadał w szkole.

Poniedziałek: Kanapka z pieczywem zbożowym (mniej mąki), do picia filiżanka zielonej herbaty,
Wtorek: Musli z mlekiem (dużo węglowodanów, mało tłuszczy)
Środa: Kanapki z serem, chudą wędliną (białko) i sałatką, ogórkiem, itp., do picia sok malinowy z kwiatem z lipy.
Czwartek: Sałatka owocowa lub warzywna (bez majonezu, soli i innych dodatków), do picia woda mineralna.
Piątek: Tosty z ciemnego pieczywa, szklanka soku pomarańczowego
73 4 73