Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-09T12:00:17+01:00
A=2m
b=3m
c=1,5m
V=a*b*c
V=2m*3m*1.5m
V=9m3=9000000cm3
d=1g/cm3

m= V*d
m=9000000cm3*1g/cm3
m=9000000g=9000kg=9t
Odp: Masa wody wynosi 9 ton
6 4 6
2010-01-09T12:05:19+01:00
A - długość = 3 m = 30 dcm
b - szerokość = 2m = 20 dcm
c - głębokość = 1,5 m = 15 dcm
V - objętość = 30 razy 20 razy 15 = 9000 dcm³
1l = 1dcm³ = 1 kg
9000 dcm³ = 9000 kg
2 3 2
2010-01-09T12:07:43+01:00
Ja bym obliczył w dm³ bo to litry a 1 litr waży 1 kg bo jego gęstość wynosi 1kg/dm³.

A więc:
2m = 20dm
3m = 30dm
1,5m = 15dm

Obliczam objętość wody w basenie:

20dm×30dm×15dm = 9000 dm³

Obliczam masę wody:

ro = m/V \ × V (obustronnie razy V )

m = ro × V

m = 1kg/dm³ × 9000dm³ po obu stronach skreślasz dm³

m = 9000kg

Odp. Masa wody w basenie wynosi 9000kg .


POZDRO
4 3 4