Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-09T12:01:43+01:00
Pole równoległoboku to : dłuższy bok*krótsza wysokość lub krótszy bok*dłuższa wysokość

dłuższy bok*krótsza wysokość
P=ah
P=6*4
P=24cm²

krótszy bok* dłuższa wysokość
P=bh
24=8b
b=24/8
b=3 cm

Krótszy bok równoległoboku wynosi 3 cm. ;)
2 3 2
2010-01-09T14:03:22+01:00
A=6cm-dłuższy bok
h₁=8cm-dłuższa wysokość
h₂=4cm-krótsza wysokość
Musisz obliczyć pole ze wzoru P=ah₂
P=ah
P=6*4
P=24cm²
teraz obliczysz długość krótszego boku
P=bh₁
24=b*8
b=24÷8
b=3cm
1 1 1