Na przyjęciu urodzinowym, w którym 14 dzieci, podano duży tort. Pierwsze dziecko wzięło 1/5 tortu, drugie dziecko wzięło 1/6 z tego co zostało. Zjadłszy swoje porcje natychmiast się ulotnili.Wtedy pozostałe 12 dzieci postanowiło resztę tortu podzielić równo między siebie. Jaką część całego tortu każde z nich otrzymało?

2

Odpowiedzi

2010-01-09T12:16:15+01:00
14-⅕*14 = 11,2 - tyle zostało tortu po 1 -szym dziecku
11,2 - ⅙*11,2 = 9⅓ - tyle zostało po 2-im dziecku

9⅓ : 12 = 7/9
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-09T14:05:58+01:00
/-kreska ułamkowa
1-1/5=4/5
4/5-1/6=24/30-5/30=19/30
19/30:=19/30*1/12=19/360

Odp. Pozostałe dzieci dostały 19/360 całego tortu.