Zadanie 1
Cztery słonie i dwa konie ważą tyle samo co dwa takie słonie i jedenaście koni. Ile razy słoń jest cięższy od konia?


Zadanie 2
W pewnej rodzinie ojciec miał pięcioro dzieci, które rodziły się kolejno co trzy lata. Ojciec był wielkim miłośnikiem książek i każdemu dziecku od piątego roku życia dawał na każde urodziny tyle książek ile miało lat. W bieżącym roku po urodzinach całej piątki w ich wspólna bibloteka liczyła 325 książek. W jakim wieku były dzieci ?


Zadanie 3
W mleczarni zmieszano 280 litrów mleka o zawartości 3,2% tłuszczu i 100 litrów o zawartości 3,5% tłuszczu. Ile procent tłuszczu zawiera mleko w zbiorniku?


Zadanie 4
Różnica trzykrotnie zwiększonego wieku Kasi, który będzie miała za trzy lata i trzykrotnie zwiększonego wieku sprzed trzech lat daje jej obecny wiek. Ile lat będzie miała Kasia za pięć lat?


3

Odpowiedzi

2010-01-09T12:31:39+01:00
1
x-masa słonia
y-masa konia
4x+2y=2x+11y
2x=9y
x=4,5y
słoń jest cięższy 4,5 razy

sory reszta nie na tą godzinę (za wcześnie):D
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-09T13:01:48+01:00
Z.1
x -waga słonia
y -waga konia
4x +2y = 2x +11y
2x = 9y
x = (9/2)y
x/y = 9/2 = 4,5
Słoń jest cięższy od konia 4.5 raza.
z.2
x- wiek najstarszego dziecka
x-4 - liczba otrzymanych książek przez najstarsze dziecko
x-4 - 3 - liczba książek II dziecka
x-4 - 6 - liczba książek III dziecka
x-4 - 9 - liczba książek IV dziecka
x-4 - 12 - liczba książek V dziecka
Mamy zatem
5*(x-4) -3 -6-9 -12 = 325
5x - 20 - 30 = 325
5x = 325 + 50 = 375
x = 375 :5
x = 75
Najstarsze dziecko ma obecnie 75 lat, czyli otrzymało 71
książek.
II dziecko ma 75 - 3 = 72 lata ( otrzymało 72-4 = 68 książek)
III dziecko ma 72 - 3 = 69 lat ( otrzymało 69-4 = 65 książek)
IV dziecko ma 69 -3 = 66 lat ( otrzymało 66 - 4 = 62 książki)
V dziecko ma 66 -3 = 63 lata ( otrzymało 63 - 4 = 59 książek)
Spr. 71 + 68 + 65 + 62 + 59 = 325 książek.
z.3
3,2% = 0,032
3,5% = 0,035
[280*0,032 + 100*0,035] : [280 + 100] = [8,96 + 3,5]/380 =
= 12,46 / 380 = 0,03278 ≈ 3,28%
Mleko zawiera teraz 3,28 % tluszczu.
z.4
x - obecny wiek Kasi
Mamy
3(x+3) - 3(x-3) = x
3x + 9 - 3x + 9 = x
x = 18
Obecnie Kasia ma 18 lat, czyli za 5 lat będzie miała 23 lata.
4 3 4
2010-01-09T13:12:00+01:00
1.
4S + 2K = 2S + 11K
Z jednej i drogiej strony zabierzmy po 2slonie i 2konie wtedy:
2S = 9K więc 1S = 4,5K
Czyli 1 słoń jest 4,5 razy cięższy niż koń.


3.
280l x 3,2% = 8,96l tłuszczu
100l x 2,5% = 2,5l tłuszczu

280l + 100l = 380l
8,96l + 2,5l = 11,44l
Czyli po wymieszaniu w 380l mleka bylo 11,44ltłuszczu
380 - 100%
11,44 - x

1144 = 380x
x=3,01
Mleko w zbiorniku zawierało 3,03%tłuszczu


4.
x - obecny wiek Kasi
Mamy
3(x+3) - 3(x-3) = x
3x + 9 - 3x + 9(bo-3x-3=9) = x
x sie redukują a 9+9 =18
x = 18

18+5=23

Kasia za 5 lat będzie miała 23lata.