Odpowiedzi

2010-01-09T12:23:45+01:00
Ponieważ ciemiączka się jeszcze nie zrosły.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-09T12:33:55+01:00
Głowę noworodka tworzą ciemiączka, są to miękkie obszary na głowie dziecka, w których kości czaszki nie są jeszcze zrośnięte. Należy szczególnie uważać na te „miękkie obszary” w pierwszych 6-8 tygodniach do zrośnięcia się tylnego ciemiączka, natomiast większe zrasta się po 18 miesiącach do dwóch lat.

Jeśli ciemiączka są zapadnięte może to świadczyć o odwodnieniu dziecka, z kolei jeśli ciemiączka są uwypuklone może to być oznaką zapalenia opon mózgowo-rdzeniowych wówczas natychmiast należy skontaktować się z lekarzem
:)
2010-01-09T12:41:37+01:00
1. Kości główki mają budowę włóknisto-chrząstkową, są dość silnie unaczynione. W miejscu, gdzie stykają się kości ciemieniowe i czołowe jest przestrzeń składająca się z tkanki włóknistej, przestrzeń ta nazywa się ciemiączkami i jest bardzo delikatn, dlatego trzeba niezwykle uważać. Rodzaje ciemiączek: przednie, tylne i boczne, zapadnięcie się ciemoiączek może świadczyć o odwodnieniu dziecka.
2. Jeśli dziecko cały czas śpi w jednej pozycji, np zawsze na prawym boku może dojść do asymetrii, dlatego należy zmieniać dziecku ułożenie główki podczas snu.