Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-09T12:17:42+01:00
X oraz y długości boków prostokąta
30% = 0,30 = 0,3
Po zwiększeniu długości boków prostokąta będą takie
x + 0,3 x = 1,3x oraz y + 0,3 y = 1,3 y
P1 = x*y
P2 = 1,3x * 1,3 y = 1,69 x*y
P2 - P1 = 1,69xy - xy = 0,69 xy =69% P1
Odp. Pole prostokąta zwiększyło się o 69%.
6 5 6
2010-01-09T12:20:09+01:00
30% to inaczej 0,3
Jeśli bok zwiększył się o 30% to teraz ma 130% poprzedniego boku, czyli 1,3.
P1 = a*b
P2 = 1,3a * 1,3b = 1,69ab

1,69ab - 1ab = 0,69

0,69 to 69%.
3 4 3