Odpowiedzi

2010-01-09T12:19:17+01:00
- Pierwsza różnica miedzy książka a filmem jest taka,że w ksiązce Krzyżacy jest napisane że DAnusia i Zbyszko wzieli ślub potajemnie a tego w filmie nie było.
76 4 76
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-09T12:29:51+01:00
Różnica między książką a filmem jest następująca:
W filmie, więcej mówi się o Jurandzie ze Spychowa i jego losach niż o Zbyszku i jego miłości do Danusi i Jagienki. Punktem kulminacyjnym filmu jest Bitwa pod Grunwaldem są tam przedstawione losy państw a nie poszczególnych osób.W powieści Sienkiewicza król Jagiełło jest ,,prostakiem'' i popychadłem na polach Grunwaldu, zaś w filmie był waleczny i odważny. W filmie, pojawiła się również nowa postać, której nie było w powieści, a mianowicie książę Lingwen-Semen Olgierdowicz dowodzący słynnymi pułkami smoleńskimi.
15 4 15
2010-01-09T12:42:08+01:00
- interpretacja- reżyser filmu ubarwił niektóre sceny i postacie, dla potrzeb produkcji
-został zmieniony opis niektórych postaci,miejsc oraz dialogi i rozmowy użyte w książce odbiegają od rozmów i scen filmowych...
-w książce jest więcej języka archaicznego oraz gwaru ludowego...
-książka więcej opisuje o miejscach akcji.
8 3 8