Zadanie z książki pt.
,,zadania z fizyki dla każdego'' numer zadanie 84.
Samochód porusza się ruchem jednostajnym z szybkością 54 km/h. Oblicz siłę ciągu silnika samochodu, jeśli jego moc wynosi 90 KM
(1KM = 736 W).

Wynik końcowy :
F = P/v = 4416 N.

2

Odpowiedzi

2010-01-09T12:28:38+01:00
P - moc = 90 KM = 90 razy 736 = 66240 W
1 KM = 736 W
v - prędkość = 54 km/h = 15 m/s
F - siła = P/v = 66240/15 = 4416 N
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-09T12:28:47+01:00
Rozwiązanie w załączniku wraz z rysunkiem. Jeśli byś czegoś nie zrozumiał/a to pisz ^^