Strona - 163 matematyka I gim. pomarańczowa tabela A,B,C,D zad.

* = razy
A .uporządkuj jednomian
a) 3x*(-x)* 5yz *x*z *(-2) =
b) abcbcacab

B.Zredukuj wyrazy podobne
..........................

C. zredukuj wartość wyrażenia 3a - 8b + 2c - 4,
dla a - 3,5 b -4,1 i c = 0,12

D.Jacek ma x znaczków,Tomek ma połowę tego,co Jacek,Beata ma 2 razy więcej niż Jacek,a Jurek o 5 więcej od Beaty
..................

Proszę o zajrzenie do książki ponieważ jest dużo pisania a mi się spieszy bardzo

Dzięki z góry

2

Odpowiedzi

2010-01-09T12:40:30+01:00
A,B
a)30x³yz²
b)a³b³c³

C
jeśli to "-" to minus
18,54
a jeśli myślnik
-26,06
D
brak pytania brak odpowiedzi
nie mam tej książki
ale jeśli chodzi o to ile kto ma to:
jurek ma x,
tomek 0,5x,
beata 2x,
a jurek 2x+5
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-09T12:42:36+01:00
A .uporządkuj jednomian
a) 3x*(-x)* 5yz *x*z *(-2) =30x (do potęgi 3)yz(do 2 potęgi)
b) abcbcacab=a do potęgi 3 b do 3 i c do 3

B.Zredukuj wyrazy podobne
..........................

C. zredukuj wartość wyrażenia 3a - 8b + 2c - 4,
dla a - 3,5 b -4,1 i c = 0,12
3*(-3,5)+8*4,1+ 2*0,12 - 4 = -11,5 + 32,8 + 0,24 -4=17,54

D.Jacek ma x znaczków,Tomek ma połowę tego,co Jacek,Beata ma 2 razy więcej niż Jacek,a Jurek o 5 więcej od Beaty
jacek=x
tomek = 0,5x
beata 2 x
jurek=x-5

w 1 jest już zrobione 2
3 3 3