Zadanie 1:
Auto ruszyło i przemieszczało się ruchem jednostajnie przyspieszonym z przyśpieszeniem 2 m/s2 (dwa metry na sekundę kwadrat) . Oblicz szybkość auta po 5 sekundach ruchu, drogę jaką pokona po czasie 5 sek oraz jaką drogę przebędzie auto w 3 sek ruchu.

prosze o rozwiazanie bo fizyka juz we wtorek

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-09T12:59:31+01:00
Dane:
a=2 [m/s²]
t = 5 s
V₀ = 0
Rozw.
a = ΔV/t = V - V₀ /t
ale
V₀ = 0
to
a=V/t
V = a×t = 2 [m/s²] × 5s= 10m/s
droga
S = at²/2 = 2 [m/s²]×(5s)² / 2 = 25m
W ruchu jednostajnie przyspieszonym kolejne odcinki drogi pokonywane w równych odstępach czasu (w tym przypadku jest to sekunda) mają się do siebie jak kolejne liczby nieparzyste czyli 1:3:5:7 idt.
droga w pierwszej sekundzie
S = at²/2 = 2 [m/s²]×(1s)² / 2 = 1m
czyli
W drugiej sekundzie 1m×3 = 3m
w trzeciej sekundzie 1m×5 = 5m
2010-01-09T13:06:08+01:00
Dane: Szukane:
a = 2m/s do kwadratu s = ?
t1 = 5s v= ?
t2 = 3s

Prędkośc
a=v:t /obustronnie razy t
a razy t = v
v = 2 razy 5
v = 10m/s

droga(w czasie 5s)

s=a razy t do kwadratu :2
s=2 razy 5 do kwadratu : 2
s=50 : 2
s=25m

droga w czasie 3 s

s=a razy t do kwadratu :2
s=2 razy 3 do kwadratu : 2
s= 9