Konfiguracja elektronowa atomow dwoch roznych pierwistkow chemicznych ma postac nastepujaca:
K2L8M18N7
oraz K2L8M7
Zaznacz litera P-zdania prawdziwe, a litera F- zdania falszywe.
Skorzystac z ukladu okresowego pierwiastkow.

1. Obydwa pierwsiatki chemiczne znajduja sie w tym samym okresie ukladu okresowego.

2.Obydwa pierwiastki chemiczne znajduja sie w tej samej grupie ukladu okresowego.

3. Ich atomy maja taka sama liczbe elektronow walencyjnych.

4. Ich atomy maja tyle samo protonow.

5. Ich atomy maja tyle samo powlok elektronowych.

6. Obydwa pierwiastki chemiczne to niemetale.

7. Roznia sie stanem skupienia.

8. Promien atomowy obydwu piersiastkow chemicznych jest taki sam.

Ktora z tych odp. jest poprawna?
Prosze o odp :)
Z gory dziekuje

1. f
2.f
3.p
4.f
5.f.
6.p
7.p
8.f
czy

1f
2p
3p
4f
5f
6p
7f
8f

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-09T13:05:41+01:00
Moim zdaniem ta druga odpowiedź jest poprawna :)
jeden to jest Br a drugi to Cl
3 3 3
  • Użytkownik Zadane
2010-01-09T13:44:28+01:00
1f
2p
3p
4f
5f
6p
7f
8f
czyli drugie
5 5 5