Ty, Rzymianie, pamiętaj: masz rządzić ludami.
To są twoje kunszty*:
Masz pokojowi nadać prawo,
Szczędzić poddanych,
Wojną poskramiać zuchwałych.
Wergiliusz, Eneida, I wiek p.n.e.
-Wyjaśnij własnymi słowami, jakie zadania stawia przed Rzymianami Wergiliusz.
Daje naj czekam :)

2

Odpowiedzi

2010-01-09T13:11:14+01:00
Wergiliusz każe Rzymianom rządzić narodami, być pokojowymi, nie zabijać poddanych, dawać nauczkę zuchwałym za pomocą wygranej wojny.
3 2 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-09T13:11:26+01:00
- ma podbić i rządzić całym światem
- pokój ma stać się przestrzeganym prawem
- oszczędzać poddanych
- walczyć z zuchwałymi ludzikami :)
4 3 4