Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-09T13:18:26+01:00
Siła ciężkości
Fc=m*g
m=Fc/g

Gęstości ciała
G=m/V
V=m/g
V-objętość

Ciśnienie
P=Fn/s
Fn-siła nacisku
hydrostatyczne
P=q*g*h
q-gęstośąć cieczy
Siła wyporu

Fw=Pc*g*Vc
Fw-siła wyporu
PC-gęstość cieczy
Vc-objętość wypartej cieczy

Ruch jednostajny
v=s/t

Ruch JEDNOSTAJNIE ZMIENNY
V1=V2-at
V2=V1+at
a=V1-V2/T
s=a*t2/2
a= 2s/t2
t= 2s/a
V= 2sg

Pęd ciała
p= mv

II ZASADA DYNAMIKI NEWTONA
a= F/m

PRACA
W= Fs

MOC
P= W/t
ruch jednostajny: P= Fv

ENERGIA POTENCJALNA
Ep= mgh

ENERGIA KINETYCZNA
Ek= mv2/2

Przyspieszenie
a=v/t

I zasada termodynamiki
ΔEw= w+Q

Prędkość średnia
Vśr=Sc/t

Siła
F=am

Ciepło właściwe
C=Q/mΔT
Q=cmΔt
ΔT=Q/cm

Bilans cieplny
C1*m1*ΔT1=C2*m2*ΔT2
2 takie same substancje
m1*ΔT1=m2*ΔT2

Temperatura 2 takich samych substancji
Tk= m1*ΔT1+m2*ΔT2/m1+m2
2010-01-09T13:21:58+01:00
1.praca - f*s
2.moc - w/t
3.energia kinetyczna - Ek=mv²/2
4.energia potencjalna - Ep=m*g*h
5.gęstość - q=m/v
6.energia wewnętrzna - Ew=W+Q
7.ciepło właściwe - C=Q/m*t
8.częstotliwość - f=1/s=Hz; f=1/T
9.lambda - s=v*t; lambda=v*t; lambda=v/f