Odpowiedzi

2010-01-09T13:19:14+01:00
X pierwszego kąta

x+2x=180
3x=180/3
x=60
2x=120
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-09T13:19:23+01:00
180 stopni : 3 = 60 stopni
alfa=60 stopni
beta= 60 stopni *2
beta= 120 stopni
2 5 2
  • Użytkownik Zadane
2010-01-09T13:45:13+01:00
Kąt I - x
Kąt II - y

Korzystamy z tego, że suma kątów przyległych równa się 180 stopni:

(x+y = 180
(x= 2y

( x + y = 180 / * 2
( x - 2y = 0

( 2x + 2y = 360
+ (
( x - 2y = 0
_____________

3x = 360 /:3
x = 120


(x= 2y
(x = 120

( 2y = 120/:2
( x = 120

( y = 60
( x = 120

spr.
60 + 120 = 180

2 1 2