Podkreśl dopełnienia i przekształć podane zdania na zdania z czasownikami w stronie biernej.

Przewodniczący rozdaje karty do głosowania.
.......................................................
Basia zaprosiła mnie na swoje urodziny.
.......................................................
Moja siostra właśnie przygotowuje przyjęcie.
.......................................................
Krytycy wysoko ocenili wystepy artystów.
.......................................................
Kilka razy dziennie wyprowadzam psa na spacer.
.......................................................

Uzupełnij wniosek.

Po przekształceniu zdania na stronę bierną dopełnienie ..................... staje się ......................... .

3

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-01-09T13:21:59+01:00
Przewodniczący rozdaje karty do głosowania.
Karty do głosowania zostały rozdane przez przewodniczącego.
.......................................................
Basia zaprosiła mnie na swoje urodziny.
Zostałam zaproszona przez Basię na jej urodziny.
.......................................................
Moja siostra właśnie przygotowuje przyjęcie.
Przyjęcie zostaje przygotowywane przez moją siostrę.
.......................................................
Krytycy wysoko ocenili wystepy artystów.
Występy artystów zostały wysoko ocenione przez krytyków.
.......................................................
Kilka razy dziennie wyprowadzam psa na spacer.
Pies zostaje wyprowadzany na spacer kilka razy dziennie przeze mnie
.......................................................
35 4 35
2010-01-09T13:23:11+01:00
Karty do glosowania sa rozdawane przez przewodniczacego.
Zostalam zaproszona na urodziny przez Basie.
Przyjecie jest przygotowywane przez moja siostre.
Wystepy artystow zostaly wysoko ocenione przez krytykow
Pies jest kilka razy dziennie wyprowadzany na spacer przeze mnie.
13 4 13
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-09T13:24:28+01:00
Mnie
Zostałem zaproszony przez Basię na jej urodziny

przyjęcie
Przeyjęcię jest przygotowywane przez moją siostrę

wystepy
wysrepy zostaly wysoko ocenione przez krytykow

psa
pies jest kilka razy dziennie wyprowadzany przeze mnie na spacer

dopełnienie ... ? staje sie podmiotem.
30 3 30