Odpowiedzi

2010-01-09T13:30:27+01:00
Jeżeli trójkąt jest prostokątny to suma kwadratów długości dwóch krótszych boków trójkąta jest równa kwadratowi długości najdłuższego boku.

Jeżeli suma kwadratów długości dwóch krótszych boków trójkąta jest równa kwadratowi długości najdłuższego boku to trójkąt jest prostokątny.
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-01-09T13:34:38+01:00
Twierdzenie Pitagorasa brzmi: "Suma kwadratów przyprostokątnych w trójkącie prostokątnym jest równa kwadratowi przeciwprostokątnej tego trójkąta"

Spotyka się także to twierdzenie w postaci: "Suma pól kwadratów zbudowanych na przyprostokątnych w trójkącie prostokątnym jest równa polu kwadratu zbudowanego na przeciwprostokątnej tego trójkąta"

Obie te wersje są poprawne i oznaczają dokładnie to samo.