Niektóre choroby genetyczne wystepują w przeważającej mierze u mężczyzn. jest to związane z genami sprzężonymi z płucią.Takie geny znajdują się w chromosomie X i nie wystepuja w chromosomie Y oznacza to ż e każdy mężczyzna ma tylkojedna kopię tych genów. Podaj dwa przykłady takich chorób oraz napisz czym sie one objawiają.

2

Odpowiedzi

2010-01-09T13:34:32+01:00
1 hemofilia- objawy: -krwiomocz
-krwawienie podskórne
-wylewy do mięśni
-krwawienie z błon śluzowych jamy ustnej i nosowej
2 Łysienie- objawy: -wypadanie włosów
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-09T14:18:53+01:00
Hemofilia, czyli obniżone krzepnięcie krwi, objawia się m.in. wylewami krwi do mięśni, krwawień podskórnych, krwiomocz, krwioplucie, wylewy krwi do stawów.

Daltonizm, czyli złe widzenie barw (bez czerwonego i zielonego) lub w skrajnych przypadkach odróżnianie tylko białego i czarnego. Głównym objawem jest niemożność rozróżniania kolorów - choroba jest nieuleczalna.