Zad1.Artur oglada telewizje przeciętnie 40 minut dziennie .Obliczył , że to 2/9 jego wolnego czasu . Ile czasu wolnego ma Aartur PROSZE O DZIAŁANIE

zad2.Szkolny komitet rodzicielski wygospodarował 2140 zł na zakup sprzętu telewizyjnego . Kupiono telewizor za 1389 zł i magnetowid za 699 zł . Za resztę postanowiono kupic kasety wideo .Jedna kaseta kosztuje 6 zł 40 gr. Ile kaset kupiono ? Zapisz wszystkie obliczenia

PONIZSZY TEKST JEST DO NASTEPNEGO ZADANIA


Asia uwielbia oglądać telewizje .Któregos dnia jej mama straciła cierpliwość :
- asiu, jak możesz ?! Już trzy godziny siedzisz przed telewizorem !
- Alez mamo , to tylko 10 procent mojego wolnego czasu dzisiaj .

zad3.Uzasadni jże Asia się pomyliła. ZAPISZ OBLICZENIA

3

Odpowiedzi

2010-01-09T13:40:12+01:00
2140-1389-699=52
52:6.40=8.125=8- kupiono 8 kaset
3. 3:10%=30Asia pomyliła sie o 27%
2010-01-09T13:45:45+01:00
1389+699=2088
2140-2088=52
czyli kupiona 8 kaset
bo 8 * 6,40=51,2
i zostało im jeszcze 0,80 groszy
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-09T15:39:01+01:00
1. 40 min to 2/9 <-- tutaj obie strony mnożymy * 9/2
180 min to 1 (100%)
2. 2140-(1389+699)= 52
52: 6,4 = 9,68...
odp. kupili jeszcze 9 kaset
3. pomyliła się