1. Drużyna żeglarska płynąc po jeziorze Śniardwy odległość między dwiema przystaniami która na mapie w skali 1:1 000 000 wynosi 5 cm pokonała w czasie 2 godzin i 30 min. Oblicz średnią prędkość żaglówki.
2. Wnuczek ma tyle miesięcy co dziadek lat. Razem mają 91 lat. Ile lat ma dziadek a ile wnuczek?
PILNE :(

2

Odpowiedzi

2010-01-09T14:14:49+01:00
Skoro razem mają 91 lat, to trzeba to podzielić przez dwa (dziadka i dziecko) czyli 91:2= 45,5
Odp. Dziadek ma 45,5 lat a wnuczek ma 45,5 miesięcy.
6 1 6
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-09T14:18:18+01:00
1. 1 cm to 1 000 000cm
5cm to x
x=5*1 000 000=5 000 000cm=50km
v=50km/2½h=20km/h
2. x-wiek dziadka
x+x/12=91
12x+x=1092
13x=1092
x=84
84/12=7
dziadek ma 84 lata a wnuczek 7 lat
4 5 4