Jakie są wzory na opbiczenie pól pc pp pb ,.... wszystkich o objetosci dla
- zescianu
prostopadłoscianu
graniastosłupa prawidł trójkatnego
graniastosłupa trójkatnego
graniastosłupa prawidłowe4go szescinnego
trapezu i razu prostokatnego

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-09T14:20:32+01:00
-sześcian pc=6a , objętośc=a³
-prostopadłoącian pc=2ab+2(a=b)*h, objętosc=abh
-trapez pc ½(a+b)*h ,
- graniastosłup pc=2P+M , objętośc= P*h

mam nadzięję ze pomogłam, ;)
2 3 2
2010-01-09T14:23:44+01:00
Prostopadłoscianu - jest to graniastosłup czyli pole podstawy to: Pp=a² <- ponieważ kwadrat w podstawie. A jeżeli prostokąt to Pp= a×b

Pc= 2Pp+Pb
Pb - to wszystkie ściany boczne.

Ostrosłupy:
jezeli trójkąt równoboczny w podstawie to:
Pp=a²√3/4
Jeżeli kwadrat to Pp=a²
Pc=Pp+Pb
Pb- wszystkie ściany boczne po dodaniu.

Graniastosłup prawidłowy sześcienny:
Pp=a²
Pc=a³
Pb - wszystkie ściany boczne po dodaniu


/-kreska ułamkowa
2 3 2